Figyeli a Google a helyesírást?
Vajon igaz az az álláspont, hogy a helyesírás tükrözi az oldalak minőségét? A helyesírási hibáktól mentes oldalak legyenek előnyben az olyan oldalakkal szemben, amiken hemzsegnek a hibák?
Erről megoszlanak a vélemények, mert a Bing kereső egyértelműen figyelembe veszi a helyesírást az oldalak besorolásánál. Ezzel szemben a keresőóriás azt állítja, hogy nem Google rangsorolási tényező a helyesírás.
Miért kifogástalan a helyesírás a Google keresési sorrendjének élén álló oldalakon?
Ezt a szolgáltatást nyújtó oldalak alapvetőnek tartják, mert az ügyfeleik részben a helyesírás alapján ítélik meg a hitelességüket.
A magukra adó cégek törekszenek az igényességre és tudják, hogy a helyesírás fontos a jó imidzshez. Ha nem is nézi a Google ezt, az olvasók az igényes oldalakra hivatkoznak a legtöbbet. Mivel a sorrendre nagy hatást gyakorolnak a felhasználók hivatkozásai, kijelenthetjük, hogy a helyesírás közvetve számít a Google-nek.
Sokkal kevesebben fognak elkattintani kifogástalan helyesírású oldalakról. A látogatók száma is egyértelműen befolyásolja a sorrendet.
A Google tudja, hogy nem robotok, hanem emberek a felhasználók. Ezért a felhasználói élményt folyamatosan próbálja algoritmusai finomításaival javítani. A kereséseknél egyre jobban felismeri a nüanszokat. Ezzel elősegíti, hogy a legpontosabban legyen meghatározva a keresési sorrend minden adott kulcsszóhoz. A minőségi javulás egyértelműen látszik a 10-20 évvel ezelőtti keresési eredmények pontosságához képest.
Ne felejtsük el, hogy a sorrend minőségi besorolás a Google részéről. Ahhoz pedig minden tényező közvetve vagy közvetlenül hozzájárul.
Úgy írjunk, mint a felhasználó vagy a pontosságra törekedjünk?
Vannak olyan szavak, amiket sok felhasználó helytelenül betűz. A keresőkben a találati sorrend az alapján jelenik meg, ahogy keresnek az emberek vagy a szavak helyes formáját veszi alapul a Google? Ezt fontos tudnunk a keresőoptimalizáláshoz. Egy gyakran helytelenül írt kulcsszó épp azt eredményezhetné, hogy a felhasználók a mi oldalunkat látják meg a keresési találatok között.
Amikor a Google algoritmusai nem tudták összekötni a helytelenül beírt kulcsszavakat a helyes verzióval, még lehetett optimalizálni a variációkra. Ma már ez nem így van, mert a helyes verziót fogja mutatni a Google. Tehát a legjobb, ha a pontosságra törekszünk és így az oldalunk látogatói szemében is hitelesebbek leszünk.