Milyen reklámfelületet válasszak?

Milyen reklámfelületet válasszak?

A közterületi reklámfelületek sora szinte végtelen, rengeteg lehetőségünk van választani ezek közül. A leggyakoribbak az óriásplakátok, autóreklámok, citylight-ok és az új hódítók a LED reklámtáblák. A választás pedig nem egyszerű, nagyban meghatározza az, hogy mit szeretnénk reklámozni és, hogy a termékünk vagy szolgáltatásunk helyileg hol lesz értékesítve. Azonban, ha ezek megvannak még akkor is eldönthetjük, hogy digitális vagy statikus normál felületet szeretnénk. Ezek közül hoztunk néhány tudnivalót.

Plakátok és óriásplakátok

Nézzünk pár jellemzőt a plakátokkal kapcsolatban. Az első és talán legfontosabb, hogy ezek a reklámok statikusak, ha kinyomtattuk őket nem megváltoztathatóak. Az óriásplakátok esetében szinte biztos, hogy grafikus segítségre lesz szükség és egy megbízható nyomdára, aki előállítja a reklámanyagot ami igen költséges és időigényes folyamat. Ezen felül akkor már csak a ragasztás maradt hátra, ami szintén árképző és megnöveli a reklámkampány költségét. A kampány végén hátra maradt papírhalom környezetszennyező és ha nincs megfelelően eltávolítva még a városképet is rongálja.

LED reklámfelületek

A LED reklámfelületek, ahogy a világ számos területén jelen vannak már,  lassan hazánkat is kezdik ellepni. Egyre népszerűbbek és Magyarországon is egyre hatalmasabb led fal hálózatok jönnek létre. Előnyük, hogy mivel világít és akár mozgókép megjelenítésére is alkalmas, így sokkal figyelemfelkeltőbbek mint a plakátok. Nincs nyomdai költség, nincs ragasztás így ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhat a kampány során. A LED reklámok így sokkal költséghatékonyabb megoldások is amellett, hogy hatékonyabb reklámhordozók.

Magyarország egyik legnagyobb LED  reklámfelület  hálózata megtekinthető a linkre kattintva

  A reklámok megjelenési ideje is változtatható így teljesen testre szabható a reklámkampány a pénztárcánknak megfelelően. Ha több hónapon át tartó kampányunk van és havi szinten a kreatívot le kell cserélni mert módosulnak rajta az adatok akkor az egy kattintással módosítható így nem keletkezik többletköltség. Mint mindennek így a lednek is megvannak a hátrányai. A legnagyobb hátránya, hogy erős napsütésben nehezebben kivehető, kevésbé kontrasztos a reklám.

LED reklámtáblák tulajdonságai

Egy reklámtábla bérlése során az első és legfontosabb kritérium az elhelyezkedése. Ha ezt kiválasztottuk és megtaláltuk a számunkra legideálisabbat akkor amire oda kell figyelnünk még, hogy milyen paraméterekkel rendelkezik.

A legfontosabb jellemzői:

  • Mérete
  • Led-ek egymástól való távolsága
  • Elhelyezkedés

Az alábbi felsorolás legizgalmasabb része a led távolság. Mit is jelent ez?

Minél sűrűbbek a led-ek a táblában annál pontosabb és részletgazdagabb képet ad közelről, ha kevesebb akkor pedig „kipixelesedik” a szemnek. A kültéri led táblák legnagyobb része P5 és P10 panelekkel van szerelve, ami azt jelenti hogy a led-ek P5 esetében 5mm a led-ek távolsága míg a P10-nél 10mm. Minél kisebb a pixelszám annál távolabbról ad a tábla pontos egybefüggő képet.

Összegzés

Mindkét reklámhordozónak a plakátnak és a led táblának is van számos előnye és hátránya is. A legfontosabb azonban mindig az elhelyezkedése és, hogy a mi kampányunkra melyik a legideálisabb választás. Rangsorolási tényező lehet a választásban a kampányra fordítható összeg is és hogy az adott területen mekkora hirdethető felületek elérhetőek. Azonban, ha egy adott térségben mindkét lehetőség elérhető akkor érdemesebb kipróbálni a led nyújtotta előnyöket a plakáttal szemben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük